FAQ

På denne siden har vi samlet de vanligste spørsmål og svar som vi tror at du som kunde ønsker å vite. Om du ikke skulle finne svare på dine spørsmål her kan du alltid kontakte vår kundeservice på e-post kundeservice@musti.no eller på telefon 21983009. 


Bestilling og betaling

Hvordan handler jeg hos Musti?
Hos oss kan du handle i nettbutikken eller i en av våre butikker. Du kan også bestille eller reservere varen på nett og hente den i butikk.

Kan jeg bestille til andre land enn Norge?
Musti tar kun imot og behandler bestillinger som skal sendes innenfor Norges grenser. 
Vi kan dessverre ikke levere til Svalbard.

Hvordan bruker jeg Klikk&Reserver?
Reservere et eller flere produkter i nettbutikken, velg deretter hvilken Musti-butikk du ønsker å hente i. Du får en tekstmelding innen to timer med beskjed om at ordren din er klar for henting i din valgte butikk. Om noen av varene er utsolgt eller mangler på lager får du info om dette i tekstmeldingen. Vi reserverer varene dine i butikk frem til stengetid arbeidsdagen etter du har lagt inn reservasjonen. Orderen blir slettet om den ikke hentes innen dette tidsrommet. Du betaler i butikken når du henter varene. Denne leveransemetoden er kostnadsfri. En reservert ordre er ikke fullført før den er betalt i butikk. Vi reserverer oss for lagerforandringer og eventuelle saldofeil. Kontakt gjerne kundeservice@musti.no om du trenger hjelp eller har spørsmål.

Kan jeg bestille på nett og hente i butikk?
Ja. Bestill varene i nettbutikken og velg selv i hvilken av våre butikker du ønsker å hente varene i. Leveringstiden er 3-6 dager og du betaler med Klarna Checkout (Klarna fakturabetaling, delbetaling og kortbetaling) når du gjør bestillingen. For kjøp under kr 500,- tilkommer et fraktgebyr på kr 39,-. Du mottar en tekstmelding når varene er ankommet din valgte Musti-butikk, og de må hentes i løpet av 14 dager. Kontakt gjerne kundeservice@musti.no om du trenger hjelp eller har spørsmål.

Kan jeg spore bestillingen min
Dette kan du gjøre ved å følge sporingslenken i ordrebekreftelsen.

Hvem kan jeg spørre om produktene deres?
Våre ansatte i butikk hjelper deg gledelig med alle dine spørsmål. Hvis du handler på nett, kan du spørre kundeservice på telefon 21983009 eller på mail kundeservice@musti.no. Vi hjelper deg gjerne, og kan svare på det aller meste.

Jeg trenger hjelp med en ordre
Hvis du har spørsmål om ordren din, ber vi deg ta kontakt med kundeservice på kundeservice@musti.no eller telefon 21983009. Hvis det haster anbefaler vi deg å ringe slik at vi kan hjelpe deg med en gang

Hvilke betalingsalternativer har jeg?
Du kan betale med kort eller med faktura gjennom Klarna. Betalingstjenester du kan velge mellom er faktura, delbetaling og kortbetaling. Les mer om faktura, delbetaling og kortbetaling.

Mer om bestilling og betaling
 

Frakt og leveranse

Hvordan kan jeg få levert pakken?
Du kan velge mellom hjemlevering med eller uten signatur på dagtid (08-16 alle hverdager), hjemlevering med signatur på kveldstid (17-21 alle hverdager) eller postpakke levert til ditt nærmeste postutleveringssted. Du kan også reservere eller bestille på nett og hente varene i butikk. Les mer om frakt og leveranse.

Hva koster frakten?
Frakten er gratis helt hjem på døren for alle bestillinger over 500kr. Ved bestillinger under dette beløpet kan du velge mellom følgende alternativer:

  • Hjemlevering med eller uten signatur på dagtid (08-16 alle hverdager): 89,-
  • Hjemlevering med signatur på kveldstid (17-21 alle hverdager): 129,-
  • Bestille på nett og hente i butikk: 39,-
  • Reservere på nett og hente i butikk: gratis (kun tilgjengelig hvis varen er på lager i valgt butikk)

Når blir min bestilling sendt?
Vi sender alle våre bestillinger via Bring og vi leverer varer over hele Norge. Vi pakker og sender våre bestillinger innen 48 timer (hverdager).

Leveringstid
Leveringstid er 3-6 virkedager fra mottatt ordre.

Mer om frakt og leveranse


Retur og reklamasjonsrett

Hvordan returnerer jeg en vare via posten?
Ved retur via post må du bruke vårt returskjema, så sender vi en returlapp til deg på e-post. Når du bruker vårt returskjema står vi for fraktkostnaden. Om du ikke benytter deg av returskjemaet står du for fraktkostnaden.

Når returen har kommet til oss, behandler vi den innen 10 arbeidsdager og kontakter deg ved eventuelle spørsmål. Tilbakebetaling skjer oftest i løpet av et par arbeidsdager, men kan ta opp til 14 dager.

Til returskjema.

Hvordan returnerer jeg en vare i butikk?
For å returnere eller bytte varer du har kjøpt på musti.no i butikk, kreves det at du har med deg ordrebekreftelsen. Ved retur i butikk tilbakebetales summen via Klarna til din konto. Vi gjør ikke tilbakebetalinger i butikk. 

30 dagers returrett
Du har alltid 30 dagers returrett når du handler på musti.no.

Reklamasjon
Har du mottatt en defekt eller mangelfull produkt/vare skal dette rapporteres direkte til Musti Norge kundeservice. Dersom dette foreligger, må det innen rimelig tid gis skriftlig melding om denne mangelen. Musti anser 14 dager for innen rimelig tid.

E-post: kundeservice@musti.no
Telefon: 21 98 30 09 (åpningstid hverdager mellom 10-17)

Tilbakebetaling
Musti Norge refundere pengene innen 30 dager etter at avtale om tilbakebetaling ble inngått.

Mer om retur og reklamasjonsrett

 

Abonnement

Hva er et abonnement?
Abonnement er vår tjeneste for deg som vil sikre at du aldri går tom for dine viktige hverdagsprodukter. Med et abonnement får du automatisk tilsendt utvalgte produkter til enhver tid, for eksempel en gang i måneden. Kort fortalt fungerer det slik:

  • Velg «Abonnere» på ønsket produkt
  • Velg intervall på abonnementet – du kan endre på denne i etterkant
  • Du får 10% rabatt på første bestilling og deretter 5% rabatt på alle fremtidige leveringer.
  • Det er ingen bindingstid – du kan alltid endre, utsette eller avbestille et abonnement på Min side
  • Du får alltid en påminnelse på e-post fire dager før varene sendes fra vårt lager, med informasjon om kommende levering og du kan samtidig legge til ekstra engangsprodukter til neste levering!

Hvilke produkter kan man abonnere på?

Abonnement er tilgjengelig på fôr (ikke råfôr), kattesand, godbiter, pelspleie, helseprodukter og hundeposer.

Hvordan velger jeg rett intervall på mitt abonnement?

Tenk over ditt forbruk, eller sjekk f.eks. din ordrehistorikk. Vi vet at det kan være vanskelig å finne det perfekte intervallet og derfor er det lett å endre dette under Mine abonnementer.

Sparer jeg penger på å abonnere?

Du får alltid 5% rabatt på hver abonnementsordre. Kampanje- og vennepriser oppdateres automatisk i ditt abonnement når en lavere pris er tilgjengelig ved leveringstidspunkt.

Hvordan endrer jeg på min abonnementsordre?

Du kan alltid endre på ditt abonnement på Min side. Du kan f.eks. fremskynde neste levering, endre på leveringsmetode eller sett pause ved behov.

Kan jeg legge til produkter til mitt abonnement?

Du kan legge til produkter til din kommende levering. Fire dager før varene sendes fra vårt lager får du en e-post som minner deg om muligheten til å legge til varer. Dette gjør du enkelt ved å gå direkte til ønsket produktside og trykker på «Legg til neste levering».

Når og hvordan faktureres mitt abonnement?

Abonnementet faktureres alltid dagen varene sendes fra vårt lager, med betalingsmetoden som du valgte da du startet abonnementet.

Hva skjer om et produkt i mitt abonnement ikke er på lager?

Vi streber etter å alltid ha dine produkter på lager ved levering. Om ett eller flere av dine produkter ikke er på lager ved utsendelsesdato blir du kontaktet av kundeservice og du kan velge å kansellere leveringen eller vente på manglende produkter.

Jeg fikk ikke min abonnementsordre – hva gjør jeg?

Dette beklager vi! Om vår kundeservice ikke allerede har kontaktet deg, send gjerne en mail til kundeservice@musti.no eller ring 21 98 30 09

 

Venn av Musti

Hvordan registrerer jeg meg som Venn av Musti?
Du kan registrere deg som Venn av Musti i butikk eller på våre nettsider. Bli venn av Musti her.

Hvordan ser jeg mine stempel i 6+1 bonusprogrammet?
Dette finner du under Min side. Se etter navnet ditt øverst på nettsiden og klikk for å se menyen. Her finner du 6+1 bonusprogram. 

Jeg får ikke lagt til mitt kjæledyrs bursdag
Dette kan du gjøre på våre nettsider. Logg deg inn på Min side og klikk på "Registrere nytt kjæledyr". Du kan også registrere bursdagen til kjæledyret i en av våre butikker.

Mer om Venn av Musti